Prowadząc zajęcia z tak zwanego materiałoznawstwa w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz później w Sopockiej Szkole Wyższej dokonałem „makabrycznego” odkrycia. W programie studiów nie było w ogóle miejsca dla takiego pojęcia jak marketing w ujęciu projektowania wnętrz. Drążąc temat nie znalazłem w ogóle takiego terminu w dostępnych źródłach. Zacząłem się nad tym głęboko zastanawiać i tak krok po kroku dojrzewał we mnie pomysł na książkę traktującą o tym zagadnieniu. Książka zaczęła powstawać, temat okazał się niezwykle zajmujący, a moje doświadczenie zawodowe podpowiadało mi coraz to nowe pomysły i przykłady. Punkt widzenia handlowca zmienił optykę, obecność w świecie wnętrz i materiałów wykorzystywanych do ich tworzenia pozwolił na skoncentrowaniu się na najistotniejszych problemach. Zdałem sobie sprawę jak bardzo odpowiednio działający projektant wnętrz może wynieść się ponad przeciętność. I jak bardzo może to być istotne szczególnie na starcie zawodowej drogi.
Właśnie o tym jest MARKETING W PROJEKTOWANIU
Ireneusz Urbaś